8 Şubat 2012 Çarşamba

Nedense eski kitaplar hep daha çok dikkatimi çekmiştir bir de içeriği siyaset olunca ooo elimden kaçmaz.''Seni Halk Adına Ölüme Mahkum Ediyorum '' kitabıda tam bu tanıma uygun olduğu için tabikide  benden kaçmadı. Kitabın ismi kadar içeriğide farklı geldiğinden olsa gerek metrobüste okumaya başladım.Nazi faşizminin en yoğun hissedildiği yıllarda Bulgaristanda yaşayan bir işçi bir kızın nasıl partizana dönüştüğünü ve devrim için  nasıl amansızca mücadele ettiğini( biraz klişe oldu ama ) gayet akıcı bir dille anlatıyor.Benim gibi herşeyden kolay sıkılan biri bile kitabı tek solukta okudum demek isterdim ki yarısında uyuyakalmışım neyse yahu iki günde bitirdim ve hemen google abiye sorarak yazarın hayatını araştırdım ve bingo ! evet tahmin ettiğim gibi kadın kendi hayat hikayesini anlatmış.Aslında okurken bu kadar gerçekci nasıl olur diye düşünmedimde değil ama yinede şaşırmama engel olmadı bu durum.Kitapta beni etkileyen bazı kelimeler var ki eserden gözünüzü ayırarak düşünmeye başlıyorsunuz burda ne demek istemiş,aslında kadın haklı gibi ve tuhaftır ki bazı cümleler aklımda kalmış  örnek vermek gerekirse ;
           
           '' Bizi hiçe sayanlar bilsin : Bundan sonra herşey biziz ! ''

Sonuç olarak tarzınız olmasa bile mutlaka bu kitabı okuyun eminim size birşeyler katacaktır.                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder